neděle 2. prosince 2012

Rozinkové hvězdičky

Dnes máme první adventní neděli, za oknem mi poletují nádherné velké vločky a já přidávám první recept na Vánoční cukroví. Jak už jsem psala tak letos se snažím péct opravdu zdravě co to jen jde. Tenhle recept je bez cukru a tuku a to je super ne?

Ingredience:
90 g špaldové mouky
175 g ořechů (já použila vlašské)
200 g rozinek
125 ml šťávy z citronu (já udělala mix citronu a pomeranče, vyšlo to na 2 citrony a jeden pomeranč)
2 bílky
žloutky na potření

Na první pohled je recept strašně jednoduchý. Největší problém pro mě bylo rozmixovat rozinky a ořechy, doporučuju mixovat zvlášť, dohromady to tvoří strašně lepivou hmotu a mixer dostal celkem zabrat. Pak už se všechny ingredience jen smíchají a hnětou, dokud se těsto nepřestane lepit. Hotové těsto se dá do lednice uležet nejlépe do druhého dne. Pak už klasicky rozválíte (šlo to válet překvapivě dobře, vůbec mi to nelepilo) a vykrajujete jako perníčky. Já sem použila vykrajovátka hvězdičky a mého favorita Pana Perníčka:). Vykrájené tvary potřete žloutkem nebo jen vodou a pečte na 180 °C asi 10-15 minut. Tohle cukroví nepotěší milovníky sladkého, je po rozinkách a šťávě z citrusů spíše kyselé ale mně konkrétně moc chutná (připomíná mi to nějaké citronové sušenky).



3 komentáře: