sobota 27. října 2012

Domácí instantní ovesná kaše

Jinou než sladkou snídani jsem neměla už hoodně dlouho. Střídám müsli s bilým jogurtem a instantní ovesnou kaši. Po ránu nejsem moc akční a tak nasypat do misky kaši a zalít ji vroucí vodou je pro mě ideální varianta. Hodně dlouho jsem snídala instantní ovesnou kaši Natural od Emca. Moc mi chutnala ale bohužel složení nic moc. Se solí ve své snídani jsem se nechtěla tak lehce smířit.


Začalo tedy pátrání po "zdravější" kaši, kterou nebudu muset vařit v mléce (protože mléko nemám ráda a není pro lidský organismus moc dobré). Navíc stát ráno u sporáku a míchat kaši? Pro mě nepředstavitelné. Jediná kaše, kterou stačilo zalít vodou byla jáhlová od Nominal (jestli máte jiný typ tak sem s ním, já nic jiného v obchodech nenašla). Ne že by mi nechutnala, občas pro zpestření je to dobré, ale ovesná je prostě lepší.



Na www.mixit.cz jsem objevila skvělou instantní ovesnou kaši. Byla opravdu moc dobrá a po přečtení složení (pouze ovesné vločky a sušené mléko) jsem se rozhodla si ji namíchat doma sama.


Použila jsem na cca 3 kg vloček (namíchala sem 2:1 ovesné s žitnýma) 400 g sušeného mléka (plnotučného). Ovesné i žitné vločky jsem nakoupila ve velkém v Makru (450 g vyšlo na cca 10 Kč), sušené mléko jsem ve větším balení nesehnala a skončila jsem u tohoto z Billy za 85 Kč/400 g.


Ovesné vločky
Sušené mléko plnotučné (cena cca 85 Kč za balení 400 g)



Ovesné vločky je potřeba rozmixovat, aby nebyly moc tvrdé a pak už všechno jenom dobře promíchat se sušeným mlékem. Moje domácí ovesná kaše má na 100 g cca 1800 Kj (dalo by se to snížit použitím polotučného mléka). Téměř 3,5 kg kaše mě vyšly na cca 160 Kč. Pro porovnání 750 g mojí kaše výjde přibližně na 34 Kč, 750 g ovesné kaše z mixitu na 69 Kč. Příště už bych žitné vločky nepoužila (jsou sice zdravé ale v kaši zbytečně tvrdé) a pokud máte rádi chuť mléka, přidejte si ho tam více. Konečnou chuť si můžete doladit změnou poměru mezi vločkami a mlékem.

Ráno opravdu stačí jenom zalít horkou vodou, promíchat, a nejlépe nechat chvíli odstát, aby vločky hezky nasákly. Kaši si můžete ochutit podle sebe, já nejčastěji přidávám lžičku čokoládového proteinu a trochu skořice. Když si chci opravdu zamlsat, přihodím pár vlašských ořechů a banán. Domácí kaše je o dost levnější, než ta kupovaná a navíc víte co jíte;) Za tu trochu práce a mírně zabordelizovanou kuchyň to opravdu stojí.

Rozmixované vločky (je dobré nechat pár větších kousků a nemixovat na prach)
Moje oblíbená kombinace s vlašskými ořechy a banánem

4 komentáře:

  1. Ano, už se těším na snídani:D

    OdpovědětVymazat
  2. Kdysi jsem je milovala, ale nejsou zas tak zdravé, jak vypadají :-)

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
  3. ty kupované právě nee ale když si to udělám doma jen z vloček a sušeného mléka (kterého dávám na 3000 kg vloček 400 g) tak si myslím že je to docela ok, i když nevím to sušené mléko, normální mléko nepiju vůbec protože to právě pro organismus není moc dobré

    OdpovědětVymazat